det gar snabbt.

nastan en vecka sen vi skrev nu men vi har varit ivag pa aventyr den har veckan sa vi har inte haft tillgang till nagot internet. jag, sofia, emma, johan, andreas, hakan, helena och tva afrikaner var det som var pa aventyr. evelina, sally och fanny var kvar pa skolan for att hitta pa lite olika saker dar.

det har varit valdigt vaxlande vader. ibland ar det jatte soligt och otroligt varmt och ibland askar och blixtrar det sa mycket att man inte vet vart man ska ta vagen! och just nu kommer det en ordentlig skur med vatten fran himmelen sa att det ar oversvammninagar pa gatorna. fick plaska lite vatten nar vi skulle hoppa ut fran bilen for att springa till internet cafet!
men det dar med att vada i vatten har vi erfarenhet av fran den har veckan. for harom dagen fick vi ta av oss skorna och ga igenom en oversvammad back i skogen. vill inte veta vad som fanns dar i igentligen men det ar en del av utmaningen!
i forgar skulle vi akt upp pa ett berg och tittat pa ett fint vattenvall men vi kom tyvarr inte sa langt. det var for lerigt. gled av vagen och korde fast vart en vardag efter en stunds bil akande dar. eftersom vi hann upp en bit i berget innan det borja regna sa var det varst att aka ner. ni kan inte tanka er vagarna har nere, det ar langt i fran de svenska vagarna. jag skulle kalla det att det var en stig vi akte pa. men iallafall pa vagen ner nar det var geggigt och halt kanade bilen precis at vilket hall den ville sjalv och jag trodde flera ganger att vi skulle aka av flaket som vi stod pa. och det regna, valdigt mycket, vi sag ut och kande oss som en hel dros med blota katter nar vi antligen kom ner! men fy geda mig, vad kul vi hade! 

vi har ocksa sett babianer, jag tyckte det var hemskt att transportera doda getter pa cykeln men levande var annu varre att se, helt sjukt! en annan lite cool sak ar att jag har klappt vatten bufflar, mycket haftigt!
jag har hittat en liten party vaska som jag ar kar i, ett par mozambikanska flippflopp. bada de for 16kronor tror jag det blev, det gillar vi!
i lordags var vi pa party inne i stan och det var en upplevelse, blir att gora om i morgon :)
nu ar det bara en vecka och tva dagar kvar har nere, det har gatt sjukt fort!
och nasta vecka ska bli toppad, den ska bli bast, det ska vi se till! :D
den har resan far fem av fem toasters an sa lange!
PUSS PA ER OCH HOPPAS NI HAR DET BRA OCH KALLT I SVERIGE!
/ ELLEN

Kommentarer
Postat av: Kusin Karro

Hej gumman!



Låter verkligen som ni har det toppen!! Kul :) Hoppas du hann med att ta kort på geten som fick åka cykeltaxi ;)

Stor kram

Karro

2011-01-22 @ 12:26:19
Postat av: Moster

Det ska bli sjuk kul att se alla dina kort när du kommer hem!

Ha så skoj sista veckan. :-)

Kram

2011-01-24 @ 09:20:44
Postat av: Frida

Det låter toppen! Men du får komma hem snart och ta hand om din galna häst :P I onsdags så skulle jag strö ut en halmbal till henne då hade jag inte stängt dörren utan bara puttat igen den, det såg så klart lilla dextra och sprang över mig ut i stallet. Så där låg jag i boxen och dextra tog sikte på yttredörren,som tur var går det inte så fort för henne så jag hann i fatt henne. Galen häst och så har hon bitit mig i baken!

Kram

2011-01-25 @ 10:05:11
Postat av: sofie

Betalar skolan resan eller får man betala själv? haha :)

2011-06-11 @ 21:31:44
URL: http://lingefors.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0