en vecka och en dag!!!

Nu i dag har vi varit har nere i en vecka och en dag. Kan fortfarande inte fatta att vi ar har nere. Det som har hant i dag ar att en del av oss har varit pa studie besok medans en del har varit pa skolan och kollat laget lite:)
Vi som var pa studiebesoket var pa ett foretag dar de odlade baby majs, chili och lite andra gronsaker. Och de som var hemma fick mata grisarna och ata mango :D.
Det har val inte hant sa mkt annat idag forutom att vi fick ata pa skolan i dag och det var skont for det har de inte velat att vi ska gora,, fraga mig inte varfor men de ville inte det, men idag fick vi det i alla fall. Det bjods pa ris med en konstig bon och lok gryta sag det ut som xD

Lite sumering om vad vi har gjorde denna vecka.
# En massa olika studie besok som tex. agg- och kycklingfarm, mejeri farm dar de gjorde ost och yogurt, akte till ett damm kraftvark i gar och kollade pa hur de skoter ett sant har nere i Afrika, kollat pa krokodiler och olika fina faglar.
# Johan ochAndreas har varit sjuka.
# Alla har flyttat ut till skolan nu, sa nu bor vi fyra och fyra i tva familjer. Och lararna bor en och en hos larare de med. Hoss henne som jag, Ellen, Fanny ch Emma bor hos sa finns det tva hembitraden och sex barn sa det ar nastan som hemma xD om man bortser fran hembitraderna. Sa idag har de varir snalla och tvattat vara klader :D
# Vi har atit god mat.
# Det har varit en orm i varat hus dar vi bor nu :O kreapy tycker jag. det kom tre snubbar i grona unniformer och en machetas for att ta dod pa en liten orm, de hog den i tre delar. Sa nu ska jag inte ga ute pa kvallen utan en pannlanmpa.
# Killen pa hotellet vill kopa min pannlampa innan vi aker faor den var cool tyckte han xD tankte att han kan fa den i stallet, har ju anda inte nagon anvandning for pengarna nar jag kommer hem.
# Vi har fatt en kommpis som heter Sailas och bor pa skolan, han ar verkliogen jatte snall. Men det ar lite synd om honom for han har fatt malaria :/ men han vart glad av att se oss i dag nar vi kom i alla fall.

I morgon ska vi till stallet dar det finns krokodiler och kolla pa deras giraffer, babianer och antiloper m.m. :D Det sak bli spenande och nasta vecka ska vi aka runt lite och kolla pa en massa olika studiebesok och bo i hydor,(troro jag) xD. Vi ska aka runt en nationalpark sa jag hoppas pa att vi far se lite mer vilda djur an vad vi har sett hitils.

Puss pa er dar hemma i kylan tanker pa er;)
// Sofia


Kommentarer
Postat av: Frida

haha det där med ormen lät spännade ;) du vet att du har låvat att sno med en apa till mig va? haha. Själva är erik, jag och co. i stöten och åker skidor går faktiskt skit bra i år men trappor är farliga. det är -17 ute och strålande sol :D

Kram

2011-01-14 @ 16:15:48
Postat av: Lisa

Va va du med o kolla fåglar?? :O har inte du LITE fobi för djur med två ben o vingar?? ;)

2011-01-16 @ 17:08:27
URL: http://www.lisaellenmaria.bloggspot.com
Postat av: Malin Törnvall

Hej Sofia!

Låter som att ni hinner med mycket spännande. Akta dig för ormar!

kram Malin

2011-01-18 @ 12:21:47
Postat av: Sofie N

Åh vad avundsjuk jag blir!! Jag vill med klappa på små söta giraffer ^^ kram

2011-01-19 @ 19:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0